Industria turismului a inceput sa fie din ce in ce mai tare in atentia guvernelor, in calitate de cea mai mare industrie de servicii din lume. Majoritatea tarilor dezvoltate sau in curs de dezvoltare au luat in considerare industria turismului ca una din principalele prioritati economice. Importanta turismului nu este limitata la crearea de oportunitati de cariera si generatoare de venituri. Turismul sau industria turismului a suferit schimbari remarcabile incepand cu anii 1950, specialistii caracterizand perioada ca o revelatie.

Consumul serviciilor de sanatate intr-o tara straina nu este un fenomen nou, iar evolutia acestuia trebuie sa fie situata intr-un context istoric.  Indivizii au calatorit in strainatate pentru a beneficia de servicii de sanatate, inca din Antichitate, iar in secolul al XIX-lea in Europa, de exemplu, era o moda a clasei de mijloc sa calatoreasca in orasele termale la tratament, considerate necesare pentru imbunatatirea calitatii vietii. In timpul secolului XX, oamenii bogati din zonele mai putin dezvoltate ale lumii calatoreau in tarile dezvoltate pentru a avea acces la anumite facilitati medicale si la doctori mai pregatiti. Totusi, turismul medical a suferit schimbari cantitative si calitative fata de formele anterioare de calatorie legate de sanatate. Diferentele cheie constau in inversarea fluxului de la natiunile dezvoltate la cele mai putin dezvoltate, mai multe miscari regionale, precum si aparitia unei „piete internationale a pacientilor”. Principalele caracteristici ale acestui secol in ceea ce priveste turismul medical sunt:

  • Numarul mare de oameni ce calatoresc pentru tratament;
  • Pacientii calatoresc pentru tratament conditiilor de inalta calitate dar la preturi mici, zboruri ieftine si a numeroaselor surse de informare de pe internet;
  • Noua „infrastructura” creata pe internet – prin care pacientul isi poate calcula dinainte pretul aproximativ a serviciilor de sanatate de care va beneficia sau a calatoriei.
  • Dezvoltarea industriei: atat sectorul privat cat si cel public de sanatate din tarile dezvoltate, dar si cele in curs de dezvoltare investesc in promovarea turismului medical, fiind o sursa potentiala pentru cresterea veniturilor externe.
Turism Medical

Persoanele care aleg sa merga la tratament in strainatate se confrunta cu cele mai variate probleme, insa cel mai des intalnite sunt:

  • Operatiile cosmetice (sani, fata, liposuctie, rinoplastie);
  • Stomatologie (cosmetica si reconstructie);
  • Cardiologie/ interventii chirurgicale cardiace (by-pass, inlocuirea valvelor cardiace);
  • Interventii ortopedice (inlocuirea soldului, a genunchiului, interventii la nivelul articulatiilor);
  • Chirurgia obezitatii (gastric sleeve, gastric by-pass, montare laparoscopica de inel gastric);
  • Fertilitatea (Fertilizarea In Vitro, operatii de schimbare de sex);
  • Transplantul de organe, tesut sau celule;
  • Interventii la nivelul ochiului;
  • Diagnosticari si check–up.

5 motive pentru care ar trebui sa incercati turismul medical:

  • Ingrijire medicala de inalta calitate doar la un zbor distanta
  • Preturi mai mici
  • Echipa medicala de exceptie, tehnologie de ultima generatie si un mediu in care sa te simti in siguranta
  • Oportunitatea de a vizita locuri noi
  • Birocratie redusa

Cifrele turismului de sanatate ating cote din ce in ce mai ridicate de la an la an, in anul 2014 ajungandu-se la 439 miliarde de dolari. De la Hoteluri destinate sanatatii, SPA-uri si Centre de Sanatate, oamenii acorda importanta sanatatii si bunastarii.